Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

HANNA

ΤΑΙΝΙΑ :  HANNA
ΕΙΔΟΣ :  ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ
ΕΤΟΣ :  2011
ΧΩΡΑ :  ΑΜΕΡΙΚΗ/ΑΓΓΛΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΑΓΓΛΙΚΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ/ΓΑΛΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  JOE WRIGHT
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  SAOIRSE RONAN, ERIC BANA, CATE BLANCHETT
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   95’ ΛΕΠΤΑ

 
ΠΛΟΚΗ :  Εκπαιδευμένη από τον πατέρα της, πρώην εκτελεστή της CIA, η 16χρονη Χάνα μεγαλώνει απομονωμένη στα φινλανδικά δάση. Όταν είναι πλέον έτοιμη, ξεκινά για μια αποστολή εκδίκησης, η οποία θα τη φέρει αντιμέτωπη με το άγνωστο παρελθόν της.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Μια δυνατή περιπέτεια μυστηρίου στα χνάρια που χάραξε ο ‘’Bourne’’(αλλά δεν υπάρχει σύγκριση εννοείται), με το τέλειο φονικό όπλο, στη μορφή μιας κοπέλας, να μας ταξιδεύει ανά τον κόσμο σε ένα παιχνίδι συνομωσίας, με άφθονο κυνηγητό και αρκετή δόση από αληθοφανείς σκηνές πολεμικών τεχνών σε όλη την διάρκεια της, στην αναζήτηση για την αλήθεια της ζωής της. Ίσως ήθελε περισσότερη προσοχή κατά μήκος της πορείας της η ταινία, δημιουργούνται κάποια κενά, αλλά γενικά δεν υπάρχουν υπερβολές, τα φωτογραφικά πλάνα είναι ικανοποιητικότατα, όπως και η μουσική που είναι άψογα ταιριαστή. Η μικρή Σάρσε Ρόναν σε κερδίζει απόλυτα με την γοητευτική της ψυχρότητα, μα θεωρώ πως θα μπορούσαν να δώσουν στην ταινία περισσότερες δυνατότητες.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ :6/10
                                 
Πάνος “The Mechanic’’
Διαβάστε περισσότερα...

RIO

ΤΑΙΝΙΑ :  RIO
ΕΙΔΟΣ :  ΚΩΜΩΔΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
ΕΤΟΣ :  2011
ΧΩΡΑ :  ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  CARLOS SALDANHA
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  JESSE EISENBERG, ANNE HATHAWAY, GEORGE LOPEZ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   90’ ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ :  Ο Μπλου, ένας σπάνιος γαλάζιος παπαγάλος, ο οποίος ζει στο βολικό κλουβί του στη Μινεσότα, ταξιδεύει μέχρι το Ρίο Ντε Τζανέιρο για να γνωρίσει την Τζούελ, την τελευταία θηλυκή του είδους του.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Μια έντονα πολύχρωμη κωμική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων, από τον δημιουργό του ‘’Ice Age’’, για ολόκληρη την οικογένεια αλλά και για καθαρά ενήλικες, μιας και είναι αρκετά διασκεδαστικά ώριμο. Ο παπαγάλος μας στον πρωταγωνιστικό ρόλο μαθαίνει από μικρός στα ανθρώπινα πρότυπα χωρίς να ξέρει να πετάει, πράγμα το οποίο θα τον φέρει σε μπελάδες όταν θα επισκεφτεί τα πάτρια του εδάφη. Θα μπλεχτεί σε αμέτρητες περιπέτειες και εκπλήξεις γεμάτες από μουσική, χορό και γέλιο (με τις μαϊμούδες να δίνουν ρεσιτάλ). Με αρκετά ζωντανά τα σχέδια, δεν περνάει καθόλου αδιάφορο και θα ικανοποιήσει για 90’ λεπτά.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 7/10
                                 
Πάνος “The Mechanic’’
Διαβάστε περισσότερα...

SOURCE CODE

ΤΑΙΝΙΑ :  SOURCE CODE
ΕΙΔΟΣ :  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
ΕΤΟΣ :  2011
ΧΩΡΑ :  ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  DUNCAN JONES
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  JAKE GYLLENHAAL, MICHELLE MONAGHAN, VERA FARMIGA
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   90’ ΛΕΠΤΑ


ΠΛΟΚΗ :  Ένας στρατιώτης ξυπνά στο σώμα ενός άγνωστου άντρα, σε ένα τρένο με κατεύθυνση το Σικάγο. Σε οκτώ λεπτά μια βόμβα εκρήγνυται κι εκείνος γυρίζει πίσω ξανά και ξανά – μέχρι να βρει την ταυτότητα του βομβιστή.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Δεν μπορώ να πω ότι γνωρίζω τις δυνατότητες πολλών επιστημονικών πεδίων και συγκεκριμένα ούτε της κβαντομηχανικής, αλλά ξέρετε κάτι… δεν με ενδιαφέρει και πολύ, μου αρκεί πως με εντυπωσιάζει. Έτσι γίνεται και με αυτήν την έξυπνα στημένη σεναριακά ταινία, η οποία πατάει μεν σε γνώριμες ιδέες όπως το ‘’Dejà vu’’ και το ‘’12 Monkeys’’ (τα οποία είναι σαφώς ανώτερα), αλλά μας προσφέρει μια συνεχόμενη, εναλλασσόμενη ροή,( αν και στο ίδιο φόντο) και συνεχείς ανατροπές σε αυτό το κυνηγητό κόντρα στον χρόνο, ο οποίος αποκτά διαφορετική έννοια. Οι ηθοποιοί στέκονται αξιοπρεπέστατα στο ύψος τους, η ένταση είναι διάχυτη όμως δεν μπορεί να κρατηθεί  σε όλη της την διάρκεια, κάποια σημεία της δεν αναπτύσσονται όσο θα έπρεπε και ειδικά το φινάλε δεν εντάσσεται καλά σε σύγκριση με το υπόλοιπο ύφος. Σίγουρα θα πρέπει να αναθεωρηθεί στο Χόλυγουντ η έννοια των φινάλε και να ξεφύγουνε κάπως από τα τετριμμένα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 7/10
                                 
Πάνος “The Mechanic’’
Διαβάστε περισσότερα...

THE LEDGE

ΤΑΙΝΙΑ : THE LEDGE
ΕΙΔΟΣ : ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ/ΔΡΑΜΑ
ΕΤΟΣ : 2011
ΧΩΡΑ : ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ : ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : MATTHEW CHAPMAN
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ : CHARLIE HUNNAM, TERRENCE HOWARD, PATRICK WILSON, LIV TYLER
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 95' ΛΕΠΤΑ


ΠΛΟΚΗ : Η διαφορετικότητα ενός θρησκόληπτου και ενός άθεου, που εμπλέκονται σε ένα ερωτικό τρίγωνο με μια όμορφη γυναίκα, θα τους οδηγήσει σε μια θανάσιμη διαμάχη. 
ΚΡΙΤΙΚΗ: Μια πολύ ευχάριστη έκπληξη από τα αζήτητα, μου έφτιαξε την μέρα καθώς δεν το περίμενα και όντως ευχαριστήθηκα αυτήν την ανεξάρτητη παραγωγή, η οποία ακόμα και στην Αμερική δεν προβλήθηκε όσο έπρεπε και έμεινε στην αφάνεια (πολύ κακώς). Κάτι το διαφορετικό με γνωστά θέματα που απασχολούν τα κινηματογραφικά σενάρια όμως, θίγοντας κατά βάση θρησκευτικού περιεχομένου θέματα, με δυο εκ των πρωταγωνιστών να έρχονται σε δυνατή αντιπαράθεση για αυτά, σε συνδυασμό με μια ερωτική έλξη πολύ προσεγμένη και με υπόβαθρο, χωρίς η ιστορία να μένει εκεί και να γίνεται βαρετή αλλά να γεμίζει και με προβλήματα άλλων δίνοντας της πολυδιάστατη χροιά. Σωστή επιλογή τα φλας-μπακ που σε βάζουν στο νόημα και δίνουν καλή δόση μυστηρίου. Μελανό σημείο το τρέιλερ που σχεδόν σου περιγράφει όλη την ταινία, ενώ θα μπορούσε να είναι λιγότερο περιεκτικό.


Πάνος "The Mechanic"

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 7/10*
Διαβάστε περισσότερα...

Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2011

ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ


‘’Λούφα’’ = η αποφυγή της αγγαρείας.   ‘’Παραλλαγή’’ = καμουφλάζ.
Δύο λέξεις οι οποίες είναι πασίγνωστες και για τους περισσότερους εμπειρικά. Ο γνωστός σκηνοθέτης μας Νίκος Περάκης, αποφάσισε να ασχοληθεί πριν 27 χρόνια με την παρουσίαση μιας κωμικής πλευράς, της δύσκολης περιόδου υπό το καθεστώς της διδακτορίας, των ημερών μιας ομάδας στρατιωτών που υπηρετούσαν την θητεία τους. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο τότε και άκρως επιτυχημένο με αρκετούς γνωστούς ηθοποιούς να κλέβουν την παράσταση, να σπάει τα ταμία και να προκαλεί άφθονη διασκέδαση ακόμα και σήμερα.




ΤΑΙΝΙΑ :  ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ
ΕΙΔΟΣ :  ΚΩΜΩΔΙΑ
ΕΤΟΣ :  1984
ΧΩΡΑ :  ΕΛΛΑΔΑ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΑΚΗΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΤΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   95’ ΛΕΠΤΑ


ΠΛΟΚΗ :  Χρονικό της θητείας ενός στρατιώτη και των συναδέλφων του, που γνώρισαν κωμικοτραγικές καταστάσεις υπηρετώντας στην ΥΕΝΕΔ, την περίοδο της στρατιωτικής δικτατορίας.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Ένα κινηματογραφικό έπος της δεκαετίας του ’80 που ανέβασε κατά πολύ το επίπεδο του ελληνικού κινηματογράφου από της σαχλές βιντεοταινίες που δέσποζαν εκείνη την εποχή. Στηρίζεται σε μια απλή φόρμα της σάτιρας μέσω των διαλόγων και ερμηνειών, οι οποίες είναι μοναδικά κωμικές από πασίγνωστους έλληνες ηθοποιούς να μεγαλουργούν, γεμάτη από απρόοπτα, φάρσες και συνεχόμενες μπλεγμένες καταστάσεις. Λέγεται πως αρκετές ιστορίες και πρόσωπα είναι αληθινά μέσω της προσωπικής εμπειρίας του σκηνοθέτη, όπως και να έχει είναι από τις ταινίες τις οποίες κάθεσαι να την δεις άνετα και ευχάριστα ακόμα και σήμερα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ :   8/10
                   
            
Μετά από 21 χρόνια ο ίδιος σκηνοθέτης αποφάσισε να συνεχίσει την σειρά, όχι ακριβώς με ένα sequel, όσο με μια διαφορετική ιστορία πιο σύγχρονων γεγονότων αλλά με κοινό φόντο την στρατιωτική θητεία. (Ενημερωτικά να αναφέρουμε πως ως κανονικό sequel της πρώτης ταινίας έχει δηλωθεί το ‘’Βίος και Πολιτεία’’ του 1987). Έχοντας μεγάλη απήχηση σε όλες τις ηλικίες έκανε τρομερή επιτυχία σπάζοντας κάθε εισπρακτικό ρεκόρ και έγινε η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του ελληνικού σινεμά.









ΤΑΙΝΙΑ :  ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ : ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
ΕΙΔΟΣ :  ΚΩΜΩΔΙΑ
ΕΤΟΣ :  2005
ΧΩΡΑ :  ΕΛΛΑΔΑ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΕΛΛΗΝΙΚΑ/ΑΓΓΛΙΚΑ/ΤΟΥΡΚΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΑΚΗΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΜΙΤΣΕΛΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΙΤΑΡΙΔΗΣ, ΟΡΦΕΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΔΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   110’ ΛΕΠΤΑ




ΠΛΟΚΗ :  Μια ομάδα φαντάρων σε βραχονησίδα κοντά στην Κω συλλαμβάνει το πλήρωμα μιας τουρκικής θαλαμηγού που μπήκε κατά λάθος στα ελληνικά ύδατα για να αποβιβάσει 3 λαθρομετανάστες. Κινδυνεύει όμως να δημιουργηθεί θερμό επεισόδιο, επειδή ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι η ανιψιά ενός Τούρκου στρατηγού και η νικήτρια τοπικών καλλιστείων.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Λέγεται πως η όλη ιδέα ήταν εμπνευσμένη από ένα πραγματικό ελληνοτουρκικό γεγονός το οποίο ποτέ δεν είδε τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά δεν νομίζω πως ο Νίκος Περάκης την ετοίμασε για να προβληματίσει το κοινό αλλά καθαρά για να το διασκεδάσει. Και δεν μπορώ να πω πως δεν το καταφέρνει, αφού αν και με όχι τόσο καλό σενάριο, αλλά με καλή σκηνοθετική δουλειά και γέμισε τις αίθουσες με κόσμο και τα πρόσωπα τους με χαμόγελα ικανοποίησης. Είχε στην διάθεση του μια πλειάδα νέων ανερχόμενων ηθοποιών που κατάφεραν να βγάλουν ένα όμορφο κλίμα στη ταινία, θίγοντας σαν βάση μια κλασσική ρότα ‘’Έλληνας-στρατιωτικό εθνικό φρόνιμα-σεξουαλικότητα’’.  Βέβαια σαν κλασσική ελληνική παραγωγή δεν είχε τον απαραίτητο προϋπολογισμό και υστέρησε σε εφέ, ίσως να ήταν λίγο τραβηγμένο χρονικά και ακόμα δεν έχω καταλάβει για ποιον λόγο χρησιμοποιήθηκε η Βίκυ Καγιά στον ρόλο.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ :    7/10
                              


Το 2006 μετά από την τεράστια επιτυχία που είχε η ταινία, αποφασίστηκε να γυριστεί μια τηλεοπτική σειρά η οποία ολοκληρώθηκε σε δύο κύκλους με συνολικά 46 επεισόδια στα οποία παρακολουθούμε την γνωστή παρέα φαντάρων που υπηρέτησαν στο πρώτο ελληνικό στρατιωτικό κανάλι, την ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, από την ίδρυση του, μέχρι και τη δημιουργία της ΥΕΝΕΔ, που το διαδέχτηκε. Οι περιπέτειες των ηρώων έχουν σαν φόντο τις τραγικές εθνικές περιπέτειες της περιόδου εκείνης, που συμπίπτει με τη έναρξη και την εγκαθίδρυση της επτάχρονης δικτατορίας. Μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις, οι φαντάροι κάνουν πλάκα, γελούν, στεναχωριούνται, ονειρεύονται, ερωτεύονται και ελπίζουν. Μια μικρογραφία της τότε ελληνικής κοινωνίας  με χιουμοριστική διάθεση. Δεν θα μπορούσα να πω πως έμεινα ιδιαίτερα ευχαριστημένος αν και είχε μια καλή δόση χιούμορ. Με ενόχλησε πάντως η χρησιμοποίηση ηθοποιών που έπαιξαν στην ταινία, μπερδεύοντας τις προσωποποιήσεις των χαρακτήρων.

Δεν σταμάτησε εκεί όμως το franchise αφού το 2008 με σκηνοθέτη αυτή τη φορά τον Βασίλη Κατσίκη και απλά σύμβουλο τον Νίκο Περάκη, ήρθε μια νέα ταινία με εντελώς διαφορετική δομή, κυρίως στους χαρακτήρες, η οποία όμως δεν είχε την επιτυχία των προηγούμενων και δίχασε κοινό και κριτικούς.









ΤΑΙΝΙΑ :  Ι-4 : ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΗ
ΕΙΔΟΣ :  ΚΩΜΩΔΙΑ
ΕΤΟΣ :  2008
ΧΩΡΑ :  ΕΛΛΑΔΑ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗΣ, ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΛΑΓΟΥΤΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΦΡΑΓΚΟΛΙΑΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   90’ ΛΕΠΤΑ




ΠΛΟΚΗ :  Μια παρέα νεοσυλλέκτων, οι οποίοι υπηρετούν σε ένα ακριτικό νησί ως Ι4, καλούνται να συμμετάσχουν σε μια άσκηση και να έρθουν αντιμέτωποι με μια ομάδα λοκατζήδων. Αφού χαθούν, πεινασμένοι και διψασμένοι, στο βουνό, θα οργανωθούν για την αντεπίθεσή τους.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Μια κωμωδία καταστάσεων και χαρακτήρων όχι τόσο πετυχημένη όσο θα την περιμέναμε όλοι μας. Στα χνάρια που άφησαν οι προηγούμενες ταινίες προσπάθησε και κινηθεί, ναι μεν με διαφορετική προσέγγιση, αλλά και άκρως αποτυχημένα. Έχοντας σε πολλά σημεία αργή εξέλιξη, μας παρουσιάζει μια άλλη πλευρά της θητείας, αυτή με τους παλιούς να καψωνάρουν τους νέους φαντάρους, αλλά στην προσπάθεια να προκληθεί περισσότερο γέλιο δίνεται μια κάποια υπερβολή. Υπάρχουν κάποιες δυνατές ατάκες, αλλά στο σύνολό της η ταινία έχει μια φθίνουσα πορεία, η οποία οφείλεται στο ότι το κοινό άρχισε να βαριέται το ίδιο μοτίβο και αυτό λόγο της συνεχόμενης σε μικρό διάστημα προβολής του (μέσα σε τρία χρόνια, δυο ταινίες και μια τηλεοπτική σειρά). Μεγαλύτερη επιτυχία έκανε το τραγούδι της ταινίας και πρέπει να τονιστούν στα όποια υπέρ οι γυναικείες παρουσίες που εμφανίζονται.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ :     5/10




 Και φτάνουμε στην τέταρτη ταινία της σειράς στην οποία συναντάμε όλους τους βασικούς συντελεστές του ‘’Σειρήνες στο Αιγαίο’’, μιας και η ταινία είναι καθαρό sequel της. Βέβαια ξεφεύγει από το στρατιωτικό μοτίβο και πιάνεται σε ένα πιο επίκαιρο φόντο, με κοινή τομή τους πρωταγωνιστές και τις τωρινές ζωές τους, θέλοντας να ξεφύγει και να ανέλθει στην επιτυχία ξανά.






ΤΑΙΝΙΑ :  ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ : ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ
ΕΙΔΟΣ :  ΚΩΜΩΔΙΑ
ΕΤΟΣ :  2011
ΧΩΡΑ :  ΕΛΛΑΔΑ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΑΚΗΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  ΟΡΦΕΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΙΤΑΡΙΔΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΜΙΤΣΕΛΗΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   110’ ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ :  Λίγα χρόνια μετά το επεισόδιο στη βραχονησίδα Πίττα, οι πρωταγωνιστές του ξανασυναντιούνται για να βοηθήσουν τον Σταυρακομαθιακάκη να βρει τη 12χρονη Νούρι, η οποία κρατείται και πρόκειται να απελαθεί.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Επιστροφή λοιπόν της παρέας της πίττας αυτή την φορά χωρίς στρατιωτική περιβολή και σε έναν πόλεμο, μεταφορικά, που μαίνεται στη στεριά και συγκεκριμένα στην Αθήνα. Η σημαντική διαφορά με τις άλλες ταινίες είναι ότι δεν ασχολείται καθόλου με στρατιωτικά, αλλά καταπιάνεται, σατιρίζοντας, πολλά θέματα που απασχολούν το σήμερα όπως πολιτικό-οικονομικά, λαθρό-μεταναστευτικά, εγκλήματος, διαφθοράς, εξέγερσης.  Σε όλο αυτό το χάος των κοινωνικών και πολιτικών μηνυμάτων υπάρχει και μια δόση δράματος σαν βάση της όλης υπόθεσης. Παρουσιάζεται ως καθαρή κωμωδία, στο πνεύμα των δυο προηγούμενων ταινιών, ναι μεν κυριαρχεί το φαρσοειδές λεκτικό χιούμορ αλλά πιστεύω πως δεν δόθηκε αρκετό και χρειαζόταν περισσότερο. Όπως ήταν αναμενόμενο την παράσταση κλέβει ο Αυγουστίδης με τους υπολοίπους να στέκονται απλά καλά πλάι του με αντίθεση την Καγιά, η οποία  χίλια καλά έχει, αλλά σαν ηθοποιός δεν πείθει παντελώς. Όπως και καμία άλλη δεν προσφέρεται τόσο για σινεμά λόγω περιεχομένου.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ :    6,5/10

Δεν γνωρίζω εάν υπάρχει βλέψη, η σκέψη για κάποια συνέχεια, την θεωρώ πάντως εντελώς αχρείαστη, τουλάχιστον για τα επόμενα 10 χρόνια. Χρειάζεται κάτι καινούργιο πλέον και καινοτόμο, που δεν νομίζω να μπορέσει να το προσφέρει σύντομα ούτε ο ίδιος ο Περάκης, ούτε η σειρά.

Πάνος  “ Τhe  Mechanic ”
Διαβάστε περισσότερα...

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

PARANORMAL ACTIVITY 3

ΤΑΙΝΙΑ :  PARANORMAL ACTIVITY 3
ΕΙΔΟΣ :  ΤΡΟΜΟΥ
ΕΤΟΣ :  2011
ΧΩΡΑ :  ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΑΓΓΛΙΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  HENRY JOOST, ARIEL SCHULMAN
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  CHLOE CSENGERY, JESSICA TYLER BROWN, CHRISTOPHER NICHOLAS SMITH
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   85’ ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ : Το 1988, οι δυο μικρές αδελφές Κέιτι και Κρίστι έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωπες με την αόρατη οντότητα την οποία θα ξανασυναντήσουν πολλά χρόνια αργότερα.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Όντως μου φάνηκαν αρκετά ενδιαφέρουσες οι πρώτες ταινίες, αλλά δεν με ενθουσίασαν πολύ. Έτσι και με την ολοκλήρωση της τριλογίας. Όπως και στις πρώτες δυο, σίγουρα και τώρα θα υπάρξουν διθυραμβικά σχόλια. Στα θετικά έχουμε το ότι είναι πετυχημένο prequel, σε βάζει σωστά στο νόημα των συνεχειών του, αρκετά καλύτερο από το προηγούμενο, συνεχίζει στο μοτίβο της καθαρά αγωνίας, με την ερασιτεχνική λήψη της, χωρίς την χρήση βίας και αίματος, με την κακιά οντότητα να μην παίρνει ποτέ μορφή, αρκετά προβλέψιμο μεν αλλά πάλι σε ξαφνιάζει σε σημείο να ουρλιάξεις λίγο και με το τελευταίο δεκάλεπτο να σε τσιτώνει ανατριχιαστικά. Καλά όλα αυτά αλλά είναι πολύ αργή, υπάρχουν αρκετά σημεία τρόμου αλλά και αρκετή περιττολογία για τόσο μικρής διάρκειας ταινία, ένα πράγμα που δεν μπορώ να καταλάβω με τίποτα είναι το πώς τα πάντα διαλύονται, μετατοπίζονται μα μόνο οι κάμερες δεν παθαίνουν τίποτα, πόσο μάλλον ότι τις κουβαλάνε μαζί τους, ναι μεν σου δίνουν έναν πιο ρεαλιστικό άμεσο τόνο, αλλά δεν πείθει και φυσικά (δεν γνωρίζω τον λόγο) αλλά οι σκηνές από το μισό τρέιλερ ούτε καν προβάλλονται πράγμα που με απογοήτευσε πλήρως.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ :5/10
                                 
Πάνος “The Mechanic’’
Διαβάστε περισσότερα...

LA PIEL QUE HABITO

ΤΑΙΝΙΑ :  LA PIEL QUE HABITO
ΕΙΔΟΣ :  ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ
ΕΤΟΣ :  2011
ΧΩΡΑ :  ΙΣΠΑΝΙΑ
ΓΛΩΣΣΑ :  ΙΣΠΑΝΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ :  PEDRO ALMODOVAR
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ :  ANTONIO BANDERAS, ELENA ANAYA, JAN CORNET
ΔΙΑΡΚΕΙΑ :   115’ ΛΕΠΤΑ


ΠΛΟΚΗ : Ένας πλαστικός χειρουργός, κυνηγημένος από τα οικογενειακά τραύματα του παρελθόντος, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα άφθαρτο δέρμα, κάνοντας πειράματα σε μια νέα γυναίκα την οποία κρατά αιχμάλωτη.

ΚΡΙΤΙΚΗ:  Ένας από τους κορυφαίους σκηνοθέτες επιστρέφει πιο ιδιαίτερος και πιο ώριμος από ποτέ να μας προκαλέσει με το πιο σκοτεινό προκλητικά άρρωστο νουάρ της καριέρας του. Ένα τολμηρά ακραίο μελόδραμα, μια συναρπαστική τραγωδία χαρακτήρων, με τα κίνητρα και τις ενέργειές τους να ξεπερνούν κάθε λογική, που σίγουρα θα ενοχλήσει αρκετούς θεατές, αλλά θεωρώ πως γίνεται επίτηδες από τον ίδιο τον σκηνοθέτη. Ναι μεν η ταινία έχει σαν βασικό χαρακτηριστικό την εκδίκηση, αλλά τα κυρίαρχα στοιχεία που επικρατούν είναι το σεξουαλικό πάθος και η αίσθηση προβληματισμού των εσω-εξωτεριστικών ιδιοσυγκρασιών κάθε χαρακτήρα, κάτι που αγγίζει και τον θεατή. Φοβερή φωτογραφία και σκηνοθεσία, ένας Μπαντέρας αινιγματικός, σοβαρός και χωρίς ενδοιασμούς, φλασ-μπακ έξυπνα δομειμένα να σου γεμίζουν τα ερωτηματικά της πλοκής και μια ψυχοτική ατμόσφαιρα που σε ανατριχιάζει. Παρομοιάζεται με τον μύθο του Φρανκενστάιν από πολλούς, αλλά εγώ θα το συγκρίνω με την ταινία του 2010 ‘’Victim’’, σαφώς όμως ο Αλμοδοβάρ ανέβασε το επίπεδο.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ :   8/10

Πάνος “The Mechanic’’

Διαβάστε περισσότερα...

Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2011

ASSASSINATION GAMES

ΤΑΙΝΙΑ : ASSASSINATION GAMES
ΕΙΔΟΣ : ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
ΕΤΟΣ : 2011
ΧΩΡΑ : ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ : ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : ERNIE BARBARASH
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ : JEAN CLAUDE VAN DAMME, SCOTT ADKINS, KEVIN CHAPMAN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 95' ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ : Δύο από τους καλύτερους δολοφόνους στον κόσμο, άγνωστοι μεταξύ τους, θα συνεργαστούν με κοινό στόχο έναν αρχηγό ενός καρτέλ που υποστηρίζεται από την δίωξη ναρκωτικών.
ΚΡΙΤΙΚΗ: Ομολογώ πως όπως και εγώ στην αρχή, ο οποιοσδήποτε θα υποθέσει πως είναι άλλη μια φαρσο-βιντεοταινία του JCVD. Όμως έπεσα έξω. Όχι ότι έχουμε μια περιπέτεια βγαλμένη από την πιο φανταστική πένα, αλλά έχουμε να κάνουμε με μια απλά άξια ταινία και για το είδος και για τους πρωταγωνιστές της. Ένας ώριμος JCVD να μοιράζεται στα ίσα τον πρωταγωνιστικό ρόλο με τον Άντκινς, που είναι ένας καλός νέος ηθοποιός για αυτό που προσφέρει, σε μια απλή ταινία, κοινή, με όχι πολλές φανφάρες, που σε διασκεδάζει μια χαρά για 90 λεπτά. Ότι πρέπει για το μεσημέρι σας.

Πάνος "The Mechanic"

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 6/10*
Διαβάστε περισσότερα...

Το Fast & Furious είναι το νέο Expendables: Και ο Jason Statham στο cast;

Τελικά το franchise των Fast and Furious, πάει απ'το καλό στο καλύτερο.
Ή μάλλον απ'το επικό στο επικότερο.

Μετά το υπερεπιτυχημένο και διασκεδαστικότατο Fast Five και τις επιρροές από hiest movies και Ocean's 11, τώρα οδεύει να γίνει το δικό του ...Expendables με τον Transporter για οδηγό.

Ξαφνιασμένοι αλλά και πορωμένοι μάθαμε ότι η Universal βρίσκεται σε πρώιμες διαπραγματεύσεις με τον ...Jason Statham για να παίξει όχι μόνο σε μία αλλά πιθανότατα και σε δύο ακόμα ταινίες της σειράς!

Η εταιρεία σκοπεύει πολύ σοβαρά μέσα στο 2012 ...



...να γυρίσει μαζί τα Fast Six, Fast Seven στην Ευρώπη και αν αυτό ισχύει, τότε ο Statham θα ήταν μια απόλυτα ταιριαστή επιλογή.
(Και αν είναι καλέστε και το Vinnie Jones!)

Προς το παρόν δεν ξέρουν αν θα παίξει και στις δυο ταινίες, αλλά αν δεχτεί σίγουρα θα εμφανιστεί στη μία.
Λέτε να'ναι κακός ή καλός;
Πάντως υποθέτω ότι σίγουρα θα εμπλέκεται στις δουλειές της ζωντανής τελικά, Letty (Michelle Rodriguez).

Ο κακός χαμός λοιπόν προβλέπεται και παρότι το παρατραβάνε με τα sequel, μιας και το 5ο φιλμ φαινόταν να τελειώνει ιδανικά για όλους, καταφέρνουν να τα διατηρούν φρέσκα.

Κάτι που αποδείχθηκε αληθινό με τον The Rock στο Fast Five και με επιλογές σαν του Statham ίσως έχουμε το πρώτο franchise που θα φτάσει τόσες πολλές συνέχειες, που θα μπορούν να θυμίζουν επικές αυτόνομες ταινίες και όχι επεισοδιάκια/αρπαχτές.

Αν το καλοσκεφτούμε το Tokyo Drift μάλλον δεν μετράει τελικά και ίσως είναι λογικό να ακουλουθήσουν άλλες δύο ταινίες, έχοντας στο μυαλό τους το σκεπτικό να ολοκληρωθεί μια δεύτερη τριλογία (Fast 1, 2Fast2Furious, Fast&Furious η μία και Fast Five, Six και Seven η άλλη).

Μετά τα heist movies, θα ναι ή δεν θα ναι τα επόμενα Fast films τα...Expendables των αμαξο-περιπετειών;
Για σκεφτείτε: Vin Diesel, The Rock, Jason Statham.

Έτσι και δεχτεί και ο Statham ...,ρε χαμός που έχει να γίνει.
Too much fast ...too much furious!

πηγή: filmboy.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Έρχονται τα Ύστερα Χρόνια των Beatles από τους Michael Winterbottom και Jesse Armstrong

Είναι απορίας άξιο πως μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμιά ταινία για τη πορεία του θρυλικού συγκροτήματος. Εντάξει, έχουμε κάποια κινηματογραφικά δείγματα που όμως απλώς αγγίζουν το θέμα, όπως το σχετικά πρόσφατο «Nowhere Boy» για τη ζωή του John Lennon πριν απ’ τη δημιουργία των Beatles.
Αυτό πρόκειται να αλλάξει χάρη στη σχεδιαζόμενη μεταφορά του «The Longest Cocktail Party» του Richard DiLello. Τη διασκευή του σεναρίου θα επιμεληθεί ο Jesse Armstrong της πολιτικής κωμωδίας, «In the Loop», ενώ στη σκηνοθεσία θα δούμε τον Michael Winterbottom, γνωστό απ’ το «A Mighty Heart».

Η ιστορία ασχολείται με τα σημαντικότερα γεγονότα των τελευταίων χρόνων της καριέρας των Beatles, μετά την ίδρυση της Apple Corps, που συνέβη κατά την ηχογράφηση του τελευταίου τους άλμπουμ, «Let It Be». Και, αν και ασχολείται με το συγκρότημα, είναι ειπωμένη απ’ τη σκοπιά του DiLello.

Προτεραιότητα τώρα έχει, να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα των τραγουδιών του συγκροτήματος, χωρίς τα οποία είναι αδύνατο να ξεκινήσει η παραγωγή, και να βρεθούν οι καταλληλότεροι ηθοποιοί για την ενσάρκωση των μελών της μπάντας.

Φήμες ήθελαν τον  Johnny Depp στην ενσάρκωση του υπεύθυνου Τύπου και βασικού χαρακτήρα του βιβλίου, Derek Taylor. Όμως, όπως δήλωσε ο παραγωγός Andrew Eaton, κάτι τέτοιο είναι μάλλον απίθανο και λόγω της μεγάλης διαφοράς ηλικίας ηθοποιού και χαρακτήρα, αλλά και της διαφορετικής εθνικότητας, αμερικάνος ο αγαπημένος ηθοποιός, άγγλος ο χαρακτήρας. Δεν απέκλεισε ωστόσο τη πιθανότητα συμμετοχής του σε κάποιο άλλο ρόλο.

Ακούγεται σίγουρα ενδιαφέρον αν μη τι άλλο. Οφείλω πάντως να δηλώσω ενθουσιασμένη πρωτίστως για τον Jesse Armstrong στο σενάριο, στα κινηματογραφικά πονήματα του οποίου, «In the Loop» και «Four Lions», έχω αδυναμία. 

πηγή: myfilm.gr
Διαβάστε περισσότερα...

ISLAND

ΤΑΙΝΙΑ : ISLAND
ΕΙΔΟΣ : ΔΡΑΜΑ
ΕΤΟΣ : 2011
ΧΩΡΑ : ΑΓΓΛΙΑ
ΓΛΩΣΣΑ : ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : ELIZABETH MITCHELL, BREK TAYLOR
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ : NATALIE PRESS, COLIN MORGAN, JANET McTEER
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 95' ΛΕΠΤA



ΠΛΟΚΗ :  Μια κοπέλα ανίκανη να αγαπήσει, φοβισμένη και γεμάτη μίσος, ταξιδεύει σε ένα απομωνομένο νησί, όπου ζει η βιολογική της μητέρα με σκοπό να την αντιμετωπίσει.
 
ΚΡΙΤΙΚΗ: Βασισμένο στο βραβευμένο μυθιστόρημα της Τζέιν Ρότζερς, αυτό το ψυχολογικό δράμα μας μεταφέρει σε ένα νησί στο οποίο θα έρθουν αντιμέτωπα συναισθήματα αγάπης, φόβου, απελπισίας, εκδίκησης, παράνοιας. Μια όμορφα γυρισμένη απλοϊκή ιστορία λίγων ρόλων αλλά περίεργα καλών, έχοντας ένα ενδιαφέρον σκοτεινό υπόβαθρο, με κύριο συστατικό την έντονη λαχτάρα και πόθο για τιμωρία. Κάθε πρωταγωνιστής θα αντιμετωπίσει τον ίδιο του τον εαυτό, κοινούς πόθους, μέχρι την τελική απόδοση ευθύνης και την συνέπεια των γεγονότων του παρελθόντος. Δεν θα αρέσει σε πολλούς, αλλά στους ψαγμένους θα κινήσει το ενδιαφέρον.

Πάνος "The Mechanic"

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 6/10*


Διαβάστε περισσότερα...

Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011

Νο 1 ΤΑΙΝΙΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ

 Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού παγκοσμίως έχει σαν μια σημαντική μορφή διασκέδασης την έβδομη τέχνη. Για άλλους είναι ένας εναλλακτικός τρόπος απασχόλησης, για κάποιους άλλους στάση και επιρροή ζωής. Όπως και να το κάνουμε ο κινηματογράφος, σε όποια μορφή και να μας απασχολεί (σινεμά, dvd, blu-ray, ίντερνετ) επηρεάζει την ζωή μας, αλλά και εμείς επηρεάζουμε την επιτυχία του.

Παρακάτω θα δούμε το πόσο έχουμε συμβάλει εμείς στην επιτυχία κάποιας ταινίας με το να σας παρουσιάσουμε το Νο 1 κάθε δεκαετίας, από την αρχή του κινηματογράφου μέχρι σήμερα, έχοντας σαν πηγή τις ψήφους χιλιάδων ιντερνετικών μελών παγκοσμίως, της μεγαλύτερης βάσης δεδομένων ταινιών (IMDB), που με γνώμονα την δική τους κριτική αποφάσισαν και επέλεξαν βαθμολογώντας την καλύτερη ταινία κάθε δεκαετίας.

## Αυτές οι πρωτιές να τονίσουμε βγήκαν καθαρά από επιλογές βαθμολογιών χιλιάδων απλών ψηφοφόρων όπως και εγώ και εσείς, με βάση καθαρά την αρέσκεια του καθενός μέχρι την σημερινή ημέρα που αναρτάτε το αφιέρωμα. Βρίσκονται πρώτες σε μια λίστα με τις ΤΟΠ 50. (Αυτές μπορούν να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου, εφ' όσον συνεχίσουν να ψηφίζουν άτομα). ##

Εμείς εδώ στο It's Movie - Time αποφασίσαμε να σας τις παρουσιάσουμε με τον δικό μας γνώριμο κριτικό τρόπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να ξετυλίγουμε τις δεκαετίες.


1910 - 1919 


έχουμε στην πρώτη θέση το :


ΤΑΙΝΙΑ:  INTOLERANCE : LOVE'S STRUGGLE THROUGHOUT THE AGES
ΕΙΔΟΣ: ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ
ΕΤΟΣ: 1916
ΧΩΡΑ: ΑΜΕΡΙΚΗ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: D.W.GRIFFITH
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: LILLIAN GISH, MAE MARSH, ROBERT HARRON
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 160' ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ: Η ιστορία μιας φτωχής γυναίκας που η προκατάληψη και η μεροληψία την χώρισαν από τον άντρα της και το παιδί της.


ΚΡΙΤΙΚΗ: (Δεν έχω δει την ταινία και δεν μπορώ να την κρίνω)


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: (Δεν έχω δει την ταινία και δεν μπορώ να την κρίνω)




1920 - 1929


έχουμε σαν Νο 1 το :


ΤΑΙΝΙΑ:  METROPOLIS
ΕΙΔΟΣ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
ΕΤΟΣ: 1927
ΧΩΡΑ: ΓΕΡΜΑΝΙΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: FRITZ LANG
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: BRIGITTE HELM, ALFRED ABEL, GUSTAV FROHLICH
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 150' ΛΕΠΤΑ


ΠΛΟΚΗ: Στη φουτουριστική Μητρόπολη, η κοινωνία είναι χωρισμένη ανάμεσα στην εύπορη άρχουσα τάξη και στους εργάτες. Όταν ο γιος του ιδρυτή της πόλης ερωτεύεται τη φτωχή Μαρία, την κόρη ενός εργάτη, αποφασίζει να τη βοηθήσει για να αποκατασταθεί η κοινωνική δικαιοσύνη.

ΚΡΙΤΙΚΗ: Μια από τις σπουδαιότερες ταινίες επιστημονικής φαντασίας όλων των εποχών χωρίς να χρειαστεί να σχολιάσω το πόσο μπροστά από την δική της εποχή ήταν. Τυχαία έτυχε να την δω σε ένα ροκ μπαρ όπου την έπαιζε στο video wall. Έχοντας πλέον πάρει μυθικές διαστάσεις και όντας η αφετηρία πολλών σημαντικών κινηματογραφικών επακόλουθων, σε μια τότε εποχή όπου η θεματολογία ήταν περιορισμένη, απλώνεται σε πολλαπλά επίπεδα και δείχνει με τον τρόπο της μια μεταφορική κατάσταση θεμάτων που επικρατούν ως τις μέρες μας. Ένα καταπληκτικό πρωτοποριακό φουτουριστικής αισθητικής οικοδόμημα, που αποκλείεται να μην προκαλέσει όποιον έχει την υπομονή να την απολαύσει.


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  8/10




1930 - 1939 


Πρέπει να σχολιάσω πως την συγκεκριμένη δεκαετία έκαναν εμφάνιση γνωστές ταινίες όπως το ''The wizard of Oz'' και το ""Gone with the wind'', τα οποία με βάση τις ψήφους του κοινού βρέθηκαν στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα. Προσωπικά θα έδινα την πρωτιά τον Μάγο του Όζ.


Αλλά το κοινό βαθμολόγησε ως Νο 1 για αυτήν την δεκαετία το :


ΤΑΙΝΙΑ:  CITY LIGHT
ΕΙΔΟΣ: ΚΩΜΙΚΗ/ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ
ΕΤΟΣ: 1931
ΧΩΡΑ: ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: CHARLES CHAPLIN
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: CHARLES CHAPLIN, VIRGINIA CHERRILL, FLORENCE LEE
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85' ΛΕΠΤΑ


ΠΛΟΚΗ: Ο Σαρλώ άφραγκος ερωτεύεται μια τυφλή και άπορη ανθοπώλισσα και θα κάνει ότι μπορεί για να την βοηθήσει.


ΚΡΙΤΙΚΗ: (Δεν έχω δει την ταινία και δεν μπορώ να την κρίνω)


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  (Δεν έχω δει την ταινία και δεν μπορώ να την κρίνω)








1940 - 1949 


Φυσικά σε αυτήν την δεκαετία δεν θα μπορούσε να είναι άλλη στο Νο 1 από το :


ΤΑΙΝΙΑ:  CASABLANCA
ΕΙΔΟΣ: ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ
ΕΤΟΣ: 1942
ΧΩΡΑ: ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: MICHAEL CURTIZ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: HUMPHREY BOGART, INGRID BERGMAN, PAUL HENREID
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100' ΛΕΠΤΑ


ΠΛΟΚΗ: Στην Καζαμπλάνκα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ένας Αμερικανός συναντά την παλιά του αγαπημένη, παντρεμένη τώρα με έναν άλλον, η οποία χρειάζεται τη βοήθειά του για να διαφύγει από τη χώρα.
ΚΡΙΤΙΚΗ: Ρομαντικό πολεμικό μελόδραμα, εκφράζει απόλυτα το πάθος που κυριαρχούσε εκείνη την δεκαετία στα εξωτικά μέρη, κερδίζοντας δίκαια 3 όσκαρ. Μια περίπλοκη ιστορία η οποία λυγίζει κάτω από το βάρος της αφήγησης και μια σαγηνευτική ατμόσφαιρα να κυριαρχεί στην ταινία, με τον συνδυασμό ενός δυνατού σεναρίου, μιας υποδειγματικής σκηνοθεσίας, μιας μαγευτικής μουσικής υπόκρουσης και ενός από τα πιο ταιριαστά κινηματογραφικά ζευγάρια, με την χημεία τους να απογειώνουν το ρομάντζο, τόσο ώστε να επισκιάζει το ιδεολογικό κομμάτι που ήθελε να περαστεί. Ο έρωτας, ο πατριωτισμός, η αυτοθυσία, τα απρόοπτα, οι ατάκες, ένα μεγάλο κινηματογραφικό επίτευγμα.



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  7/10



1950 - 1959 


Να επισημάνουμε πως εκείνη την δεκαετία προβλήθηκαν ακόμη η γνωστές ταινίες ''Vertigo'' (του Χίτσκοκ), ''Some like it hot'' (με την Μέριλυν Μονρόε) και φυσικά το επικό ''Ben Hur'', το οποίο μου φάνηκε παράξενο πως βρέθηκε στην 27η θέση της επιλογής του κοινού. Στην πρωτιά βρίσκουμε μια άγνωστη ταινία μέχρι το 1997 όπου έγινε ριμέικ σε μορφή τηλεταινίας.


Έτσι έχουμε Νο 1 το :


ΤΑΙΝΙΑ:  12 ANGRY MEN
ΕΙΔΟΣ: ΔΡΑΜΑ
ΕΤΟΣ: 1957
ΧΩΡΑ: ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: SIDNEY LUMET
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: HENRY FONDA, LEE J. COBB, MARTIN BALSAM
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90' ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ: Δώδεκα ένορκοι συνεδριάζουν για μία υπόθεση φόνου. Όλοι συμφωνούν αμέσως στην ενοχή του κατηγορούμενου. Όλοι εκτός από τον ένορκο νούμερο οκτώ, ο οποίος διατηρεί επιφυλάξεις και θέλει να επανεξετάσει την υπόθεση πριν καταδικάσει έναν άνθρωπο σε θάνατο.


ΚΡΙΤΙΚΗ: (Δεν έχω δει την ταινία και δεν μπορώ να την κρίνω)


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  (Δεν έχω δει την ταινία και δεν μπορώ να την κρίνω)








1960 - 1969 


Σε μια δεκαετία όπου υπήρχαν και τα ''Psycho'', ''Lawrence of Arabia'', ''2001: A space odyssey'', ''The great escape'', τα οποία είναι σπουδαίες ταινίες όλες τους, θα συμφωνήσω και εγώ με την επιλογή του Νο1 χωρίς δεύτερη σκέψη.


Νο 1 το :


ΤΑΙΝΙΑ:  ΤΗΕ GOOD, THE BAD AND THE UGLY
ΕΙΔΟΣ: ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ
ΕΤΟΣ: 1966
ΧΩΡΑ: ΙΤΑΛΙΑ/ΙΣΠΑΝΙΑ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: SERGIO LEONE
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: CLINT EASTWOOD, ELI WALLACH, LEE VAN CLEEF
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 155' ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ: Δυο πιστολέρο, πρώην συνεταίροι, γίνονται αντίπαλοι. Η μοίρα θέλει να συνεργαστούν ξανά, όταν ένας ετοιμοθάνατος στρατιώτης τούς εκμυστηρεύεται ότι σε κάποιο νεκροταφείο υπάρχουν θαμμένα σακιά με χρυσά νομίσματα. Όμως, το θησαυρό αναζητά και ένας τρίτος άντρας.

ΚΡΙΤΙΚΗ: Και εκεί που ο κόσμος άρχισε να βαριέται τα γουέστερν, ήρθε το τρίτο μέρος της τριλογίας να ανακτήσει το ενδιαφέρον και να χαρίσει και σε εμάς τους νεότερους την απόλυτη ηδονή. Ένας τεράστιος σκηνοθέτης επικεντρώνει το ενδιαφέρον στα αμιγώς κινηματογραφικά στοιχεία που δομούν μια ταινία, με την κάθε εικόνα και το κάθε βλέμμα να σε μαγεύουν ζωγραφίζοντας ένα υπέροχο τοπίο, δίνοντας απίστευτη ώθηση στην ιστορία με το απίθανο μοντάζ και το καταπληκτικό πάντρεμα του με την μουσική του Morricone που σε αφήνει να τρέμεις από αγωνία. Πείτε μου ποιος δεν έμεινε χωρίς αναπνοή στην τελευταία σκηνή της ταινίας? Τρεις δυνατοί πρωταγωνιστές ινδάλματα, με όλο το στόρι γραμμένο επάνω τους.



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  9/10




1970 - 1979 


Αυτή η δεκαετία ήταν γεμάτη. Τι να πρώτο αναφέρουμε.. ''Star wars'', ''Apocalypse now'', ''Taxi driver'', ''Alien'', ''A clockwork orange'', Jaws'', ''The deer hunter'', ''Dog day afternoon'', ''The exorcist'', ''Rocky''. Προσωπικά πάντα, καθαρά με τα γούστα μου, αλλά με απειροελάχιστη διαφορά από τα υπόλοιπα θα έβαζα στην κορυφή το ''The exorcist''. Δίκαια πάντως οι βαθμολογίες του κοινού (με μικρή διαφορά πάντως) έφεραν στην κορυφή..


. και στο Νο 1 το :


ΤΑΙΝΙΑ:  THE GODFATHER
ΕΙΔΟΣ: ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ/ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ
ΕΤΟΣ: 1972
ΧΩΡΑ: ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΓΓΛΙΚΑ/ΙΤΑΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: FRANCIS FORD COPPOLA
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: MARLON BRANDO, AL PACINO, JAMES CAAN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 170' ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ: Έργα και ημέρες των Κορλεόνε, μιας μεγάλης οικογένειας της Μαφίας, ο πατριάρχης της οποίας, ο Δον Βίτο, αντιτίθεται στην ανάμειξη της φαμίλιας του με τα ναρκωτικά και έρχεται σε σύγκρουση με τους Σολότσο, που αποπειρώνται να τον βγάλουν από τη μέση.

ΚΡΙΤΙΚΗ: Βασισμένος στο μπεστ σέλερ του Μάριο Πούζο, ο Κόππολα κατάφερε να δημιουργήσει μια όπερα με πρωταγωνιστές γκάνγκστερ, ένα έπος για την πατριαρχία, την οικογένεια και την ίδια την Αμερική. Οι επιβλητικές σκηνές τις ταινίας, οι διάλογοι, οι χαρακτήρες, απέκτησαν μυθικές διαστάσεις και με την απαράμιλλη μοναδική τεχνική του ικανότητα, ο Κόππολα κατάφερε να συνδέσει αριστουργηματικά την αστυνομική ταινία και το φιλμ νουάρ με το κοινωνικό δράμα. Σαν βάση η ταινία δεν εξυμνεί την μαφία αλλά την δύναμη των οικογενειακών δεσμών. Πολύ δυνατό το συναισθηματικό προφίλ των πρωταγωνιστών, με κυριολεκτικά οσκαρικές ερμηνείες. Κάθε μια σκηνή του έργου είναι πολύ προσεγμένη και δουλεμένη στη λεπτομέρεια. Αρκετές οι δόσεις αγωνίας, με την βία να έχει τελετουργικό ρόλο, υπέροχα σκηνικά και αξεπέραστη μουσική.



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  9/10



1980 - 1989 


Ειδικά σε αυτήν την δεκαετία έχουμε σημαντικές προβολές ταινιών που έσπασαν ταμεία. Τι να πρωτοαναφέρουμε. ''Indiana Jones'', ''The shining'', ''Back to the future'', ''Once upon a time in America'', ''Raging Bull'', ''Full metal jacket'', ''Die hard'', ''Blade runner'', ''Platoon'', ''Scarface'', ''Terminator'', ''Robocop'', ''Rain man'', ''The untouchables'', ''Stand by me'' και πόσες άλλες ακόμα. Μια δεκαετία που συμμετείχαμε και εμείς εδώ στο blog σαν μικροί θεατές. Δεν ξέρεις ποια να διαλέξεις αλλά πάλι χωρίς να το πολυσκεφτώ προσωπικά πάντα θα έβαζα στην δική μου λίστα από όλες, πρώτες να ισοβαθμούν το ''Die hard'' με το ''Terminator'' (σαν κλασσικό αγοράκι). 


Το κοινό όμως επέλεξε Νο 1 το :


ΤΑΙΝΙΑ:  STAR WARS: EPISODE V - THE EMPIRE STRIKES BACK
ΕΙΔΟΣ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
ΕΤΟΣ: 1980
ΧΩΡΑ: ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: IRVIN KERSHNER
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: MARK HAMILL, HARRISON FORD, CARRIE FISHER
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120' ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ: Ενώ ο Λουκ διδάσκεται τα μυστικά των Τζεντάι από τον Γιόντα, οι φίλοι του είναι κυνηγημένοι από τον Νταρθ Βέιντερ, ο οποίος θέλει να τον αιχμαλωτίσει.

ΚΡΙΤΙΚΗ: Μια εντυπωσιακή επική συνέχεια και η καλύτερη από τις τότε τρεις, πιο δυνατή, πιο σκοτεινή και πιο σοβαρή, έχοντας ένα καλογραμμένο σενάριο, πολύ πιο προσεγμένα εφέ (για την εποχή καταπληκτικά), εμβάθυνση στους χαρακτήρες με το ειδύλλιο μεταξύ των τριών πρωταγωνιστών να ανθίζει και βοηθάει στο να δεθείς μαζί τους, με την εμφάνιση ισχυρών νέων χαρακτήρων, με καταιγιστική δράση σε όλη την διάρκεια της ταινίας χωρίς να υστερεί και σε προσεγμένο χιούμορ, με επιβλητική ατμοσφαιρική μουσική και ανατροπές που αλλάζουν κατακόρυφα τα δεδομένα και την ψυχολογία του θεατή αφήνοντας σε με ανοιχτό το στόμα. Δίκαια είναι στις κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών και χαίρομαι ιδιαίτερα που επέλεξαν να μην ξαναγυρίσουν την συγκεκριμένη τριλογία και απλά να προσθέσουν τα τρία prequels επάνω τους.



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  8/10



1990 - 1999 


Εδώ και αν έχουμε ντέρμπι.. Θέλετε να μάθετε μέσα από ποιες (αν και μόνο μερικές αναφέρουμε) επιλέχτηκε? ''Pulp fiction'', ''Schindler's list'', ''Fight club'', ''The matrix'', ''Seven'', ''Forrest Gump'', ''Leon'', ''American History X'', ''Saving private Ryan'', ''Reservoir dogs'', ''Green mile'', '' Braveheart'', ''12 monkeys'', ''Trainspotting'' και αμέτρητες άλλες. Μπορείς να διαλέξεις κάποια για κορυφαία? Ε όχι δεν μπορείς αλλά τυπικά και μόνο θα επέλεγα με την προσωπική μου γνώμη αρεσκείας, με σχεδόν καμία διαφορά από τις άλλες το ''Pulp Fiction''.


Για ακόμα μια φορά δεν συμφωνούμε με το κοινό (όχι ότι μας ενοχλεί) διότι έχουμε  Νο 1 το :


ΤΑΙΝΙΑ:  THE SHAWSHANK REDEMPTION
ΕΙΔΟΣ: ΔΡΑΜΑ
ΕΤΟΣ: 1994
ΧΩΡΑ: ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: FRANK DARABONT
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: TIM ROBBINS, MORGAN FREEMAN, BOB GUNTON
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 140' ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ: Δυο φυλακισμένοι με την πάροδο των χρόνων θα αναπτύξουν μια δυνατή φιλία, θα βρουν παρηγοριά και τελικά λύτρωση μέσω ευπρεπών πράξεων.

ΚΡΙΤΙΚΗ: Έχοντας διαβάσει το βιβλίο το οποίο είναι ένα από τα πιο δυνατά του Στήβεν Κινγκ (και ας είναι μόνο 150 σελίδες), ομολογώ πως και η ταινία με άφησε το ίδιο ενθουσιασμένο. Είναι μια έξυπνη, συναρπαστική ταινία, πλούσια στην απόδοση χαρακτήρων με τους πρωταγωνιστές να εκτελούν απλές και γεμάτες συναισθηματική φόρτιση ερμηνείες, με τίποτα ιδιαίτερο σαν σκηνικό μιας και σχεδόν ολόκληρη η ταινία είναι γυρισμένη στην φυλακή, αλλά με τόσο καλή αποτύπωση της υποτιθέμενης ζωής εκεί που δεν σε παραμυθιάζει, με τον καθορισμό και την κρούση αξιών όπως ηθικής, δικαίου, αξιοπρέπειας, φιλίας. Ένας αγώνας για την ελευθερία, ο ορισμός της ελπίδας,  μέσω της αφήγησης που εξιτάρει και κορυφώνει την αγωνία. Απλά μοναδική.



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  9/10



2000 - 2009 


Εδώ και εάν επικρατεί πληθώρα ταινιών με κορυφαία τα ''Lord of the rings'', ''Memento'', ''Requiem for a dream'', ''Gladiator'', ''Gran torino'', ''Sin city'', ''Kill Bill'', ''Million dollar baby'', ''The Bourne trilogy'', ''V for vendetta'', ''District 9'', ''Oldboy'', ''The prestige'', ''Transporter'' και η λίστα συνεχίζεται για σελίδες, αλλά δεν θα μακρηγορήσω μιας και θα συμφωνήσω απόλυτα με την επιλογή του Νο1.  


Νο 1 λοιπόν δικαιωματικά το :


ΤΑΙΝΙΑ:  THE DARK KNIGHT
ΕΙΔΟΣ: ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
ΕΤΟΣ: 2008
ΧΩΡΑ: ΑΜΕΡΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: CHRISTOPHER NOLAN
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: CHRISTIAN BALE, HEATH LEDGER, AARON ECKHART
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 150' ΛΕΠΤΑ



ΠΛΟΚΗ: Σε συνεργασία με τον υπαρχηγό της αστυνομίας Τζιμ Γκόρντον και τον δυναμικό εισαγγελέα Χάρβεϊ Ντεντ, ο Μπάτμαν έχει περιορίσει τη δράση των εγκληματικών συμμοριών στη Γκόθαμ Σίτυ. Εμφανίζεται, όμως, ο Τζόκερ, ένας καινούργιος, επικίνδυνος κακοποιός που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις κινήσεις του.

ΚΡΙΤΙΚΗ: Τι μπορείς να πεις για αυτήν την ταινία? Δεν έχεις λόγια απλά. Δεν περίμενα κάποιος να καταφέρει να ξεπεράσει στην σειρά του Μπάτμαν τον Τιμ Μπάρτον, αλλά πιστεύω πως ο Νόλαν τα κατάφερε και με το παραπάνω. Αν και στιγματίστηκε από τον θάνατο του Χιθ Λέτζερ δεν νομίζω πως έκανε επιτυχία μόνο από αυτό. Σου επιτίθεται σε όλη την διάρκεια της ταινίας ένας καταιγισμός ερεθισμάτων. Το σενάριο είναι γεμάτο με την περισσότερη συνεχόμενη πλοκή που έχω συναντήσει ποτέ μου, διαχέοντας μια ζοφερή ατμόσφαιρα. Κυριαρχούν οι χαρακτήρες χωρίς να αναιρούν καθόλου την δράση, με έναν ''κακό'' προσωποποίηση του ζωντανού ψυχωτικού τρόμου.., αλλά και ενός επαναστάτη κερδίζοντας άξια τον απόλυτο ορισμό του Αναρχικού! Μια μάχη μεταξύ δυο ηρώων παντελώς διαφορετικών ιδιοσυγκρασιών. Μια μάχη μεταξύ του χάους και της δημιουργίας.  Η βία και η δράση δίνουν έναν ρεαλιστικό πληθωρικό παρόν, φλερτάροντας με την πραγματικότητα και ξεφεύγοντας από την καρτουνίστικη δομή, δίνοντας μια γήινη αλληγορική ματιά του μύθου μιας σύγχρονης κοινωνίας στα όρια της παρακμής, με την ανηθικότητα να είναι πλέον κοινωνική ιδεολογία. Μεγάλη διαφορά στο κόνσεπτ είναι το πώς ξεφεύγει από την κλασσική μάχη του καλού με το κακό και επιδεικνύει το πώς όλοι κρύβουμε μια σκοτεινή πλευρά μέσα μας, δυο όψης του νομίσματος, έτοιμες να αναδυθούν και να προκαλέσουν. Πολυεπίπεδα νοήματα που μπορούν να μεταφραστούν διαφορετικά από τον καθένα και να προβληματίσουν. Δεν θεωρώ πως υπάρχουν πρώτοι και δεύτεροι ρόλοι και γίνεται μια όμορφη ίση εμβάθυνση χαρακτήρων.


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:  9,5/10



Ήδη η δεκαετία 2010-2019 που ξεκίνησε έχει διαμάντια στην βάση της ,όπως τα ''Inception'', ''Drive'', ''Black swan'', ''Shutter island'', ''Rise of the planet of the apes'', ''Tree of life'', ''X-men First class'', αλλά είμαι σίγουρος πως το μέλλον μας επιφυλάσσει απίστευτες κινηματογραφικές βραδιές.

Σίγουρα και μόνο που αναφέρθηκαν κάποιες ταινίες σας προκάλεσαν ξανά ένα ρίγος, όπως και σε εμένα γι' αυτό και κάποια στιγμή θα εμβαθύνουμε με αφιερώματα πιο ειδικά γι' αυτό μην επαναπαύεστε.

Keep watching.


Πάνος "The Mechanic"
Διαβάστε περισσότερα...